Terapia Pedagogiczna to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych (wychowawczych i dydaktycznych) na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji.
Celem nadrzędnym terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.
Oddziaływania terapeutyczne skupiają się na: usprawnianiu zaburzonych funkcji istotnych w opanowaniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu myślenia matematycznego, budowaniu pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia się, aktywizowaniu wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych, stwarzaniu okazji do odnoszenia sukcesu, wzmacnianiu i podnoszeniu samooceny ucznia.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne prowadzone są dla dzieci, młodzieży, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z posiadanego potencjału intelektualnego.
Terapia pedagogiczna prowadzona jest w formie zajęć indywidualnych, zajęć grupowych (warsztaty ortograficzne, warsztaty grafomotoryczne) bądź konsultacji terapeutycznych w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia stwierdzonych trudności u ucznia.
Spotkania odbywają się cyklicznie, składają się z odpowiednio dobranych ćwiczeń, gier i zabaw.
- Zasady przyjęcia oraz uczęszczania na terapię pedagogiczną
- Wniosek o przyjęcie na terapię pedagogiczną
- Zasady zapisu na diagnozę metodą Warnkego
- Zasady zapisu na trening słuchowy