ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA

Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju mieści się  w  Oddziale Postdiagnostycznym Poradni przy ul. Kaspijskiej 16 A.

Celem pracy zespołu jest pobudzanie psychoruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia nią  do czasu podjęcia nauki szkolnej.

 Zakres zadań  zespołu obejmuje:

  • pogłębioną diagnozę  rozwoju dziecka (psychologiczną, pedagogiczną, neurologopedyczną, integracji sensorycznej),
  • terapię wspomagająca rozwój (indywidualne zajęcia z psychologiem, pedagogiem, terapeutą SI czy neurologopedą ,
  • wsparcie psychologiczne rodziców,
  • zajęcia grupowe „Na huśtawce w świat słów” – zajęcia stymulujące rozwój mowy z wykorzystaniem ćwiczeń z zakresu SI (poza okresem pandemii).

Zajęcia terapeutyczne oraz spotkania konsultacyjne dla rodziców prowadzą:

  • mgr Renata Sikorska – psycholog, terapeuta SI,
  • mgr Elżbieta Słowińska – psycholog, przewodnicząca zespołu,
  • mgr Adriana Tymoszuk – pedagog specjalny,
  • mgr Agnieszka Fajkowska – neurologopeda,
  • mgr Beata Romanowska – neurologopeda,
  • mgr Ewelina Stańczak – terapeuta SI.

Zajęcia odbywają się cyklicznie, w określonym wymiarze godzin, prowadzone są zróżnicowanymi metodami na  podstawie opracowanego przez specjalistę Indywidualnego Programu Terapeutycznego (IPT).

 Z zajęć wspomagających rozwój  skorzystać mogą dzieci posiadające Opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju określającą specyfikę rozwoju dziecka.

Opinie o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych, w tym w poradniach specjalistycznych –  na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.

Kto może otrzymać Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju ? Opinię może otrzymać  każde dziecko, którego rozwój psychomotoryczny jest znacznie opóźniony,  a szczególnie:

  1. dziecko niesłyszące ;
  2. dziecko słabosłyszące;
  3. dziecko niewidome;
  4. dziecko słabowidzące;
  5. dziecko z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją;
  6. dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim;
  7. dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
  8. dziecko z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
  9. dziecko z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Wczesne wspomaganie rozwoju  danego dziecka organizuje się w jednym zespole, który ma możliwość realizacji  wskazań zawartych w opinii.

Zasady przyjęcia dzieci na zajęcia WWRD w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 8 w Warszawie:

  1. Zapisy na zajęcia WWRD prowadzone są w sekretariacie Poradni przy ul. Kaspijskiej 16 a, w okresie styczeń – czerwiec każdego roku.
  2. Rodzic zobowiązany jest dostarczyć do sekretariatu: wniosek o przyjęcie dziecka oraz xero opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ( wzór wniosku o przyjęcie dziecka na zajęcia dostępny jest na stronie internetowej ppp8.pl oraz w sekretariacie Poradni przy ul. Kaspijskiej 16 A).
  3. Nabór na zajęcia terapeutyczne WWRD odbywa się w końcu czerwca.
  4. Na podstawie złożonych dokumentów zespół WWRD rozpatruje wnioski i określa listę osób przyjętych na zajęcia.
  5. Informacje o przyjęciu dziecka na zajęcia – przekazują terapeuci zespołu WWRD jednocześnie ustalając z rodzicem harmonogram zajęć.
  6. W przypadku wolnych miejsc rekrutacja jest możliwa w trakcie całego roku.

Procedury rekrutacyjne ZWWRD

 WARSZAWSKI SYSTEM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA

Link do listy 41 Zespołów