Morawska Danuta

Pedagog

Ukończone studia:

  • Studia dzienne magisterskie na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza na Wydziale Pedagogicznym przy WSP w Olsztynie
  • Studia podyplomowe w zakresie Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim
  • Studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie
  • Studia podyplomowe w zakresie Oligofrenopedagogiki w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku

Szkolenia dodatkowe:

  • Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej
  • Trener kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Edukacja przez ruch-kurs trenerski
  • Edukator- kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy edukatorskiej – Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych – rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • Szkolenie „Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
  • Szkolenie „Ruch Rozwijający Bazujący na Pracy Weroniki Sherborne”
  • Szkoła trenerów rekomendowana przez PTP.
  • Szkolenie „Profilaktyka uzależnień”.
  • Studium socjoterapii w Ciechanowie
  • Kurs „Szkoła dla rodziców i wychowawców” w oparciu o koncepcję T. Gordona i książkę A. Faber, E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, żeby dzieci do nas mówiły w szkole”
  • Kurs dla rodziców i wychowawców w oparciu o książkę A. Faber, E. Mazlish „Rodzeństwo bez rywalizacji”
  • Studia glottodydaktyczne – program wychowania językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym opracowany przez B. Rocławskiego
  • Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block
  • Metoda projektów badawczych
  • ,,Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym”
  • „Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno- sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej
  • AAC- Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji

Zakres działań w poradni:

  • terapia pedagogiczna dzieci i młodzieży (gotowość szkolna, nauka czytania, dysleksja).
  • terapia SI oraz diagnoza SI.
  • terapia matematyczna( zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju umysłowego oraz kształtowania umiejętności matematycznych dzieci ).
  • diagnoza pedagogiczna uczniów w zakresie specyficznych trudności edukacyjnych( dysleksja, dysgrafia, dysortografia)